Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Politička nesloga razara nacionalni korpus

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 23 jul 2009 15:16
komentator bg
Ne sećam se da sam pročitao nešto što mi je prijalo više od ovog intervjua. Slažem se sa svakom rečenicom.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 23 jul 2009 18:01
Gazda Gruja
Odličan tekst, prepun ISTINE - dostojan NSPM.
Bravo!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 23 jul 2009 22:38
Baja Patak
Zaista se ne sećam kada sam na tako malom prostoru pročitao tako sadržajan i mudar tekst. Iz sveg srca se nadam da će – ako Bog da, pasti na plodno tlo. Ipak, ne želeći da budem cepidlaka, imam par primedbi: Dr.Ćirić sa pravom ističe ogroman značaj kulture i obrazovanja, ali šta vredi davati prioritet tom domenu – sa ovako mizernim natalitetom? Ja mislim da svaka državotvorna, nacionalno svesna srpska vlada mora da uloži najveći trud i sredstva za povećanje nataliteta, kroz materijalnu i moralnu podršku porodici – a naročito majkama sa više od dvoje dece. Od ove vlade se zaista ništa ne može očekivati. Nadajmo se boljoj – ali što pre! Tu, zaista, ne bih štedeo sredstva, čak i na račun drugih budžetskih stavki.. Paralelno s tim dolazi sve ono što je dr. Ćirić istakao: “... prioritet treba da imaju kultura i obrazovanje, odnosno stvaranje jednog novog, drugačijeg modela ponašanja, u kojem će znanje i opšteprihvaćene kulturne vrednosti dobiti prioritet... “. Druga opaska se odnosi na oslanjanje na Rusiju: «...Drugim rečima, neće Rusija samo zbog nekakve bratske ljubavi plaćati sve naše „račune“, već će uvek tražiti nešto zauzvrat...». To je, možda, i dobro. Ona, prava, istorijska Rusija je, ne razmišljajući (da baš ne kažemo i nerazumno, mada je to, ustvari, tačno), 1914. godine, potpuno vojno nespremna bezrezervno priskočila u pomoć napadnutoj Srbiji i u tom poduhvatu našla smrt (ili – "optimistički?" rečeno: komu, tj SSSR). Postsovjetska Rusija (svedena na svoje granice iz XVII veka!) ima u sebi, ipak, podosta sovjetskih elemenata, mada se – nadam se, razvija u povoljnom pravcu. Ako tako bude – nema Srbiji prirodnijeg saveznika i oslonca na svetu od nje. Težnje u pravcu pristupanja EU ne moraju biti apsolutno pogubne za tu opciju, ali svako približavanje, ili – ne daj Bože, stupanje u NATO bi označio definitivan kraj.
Preporuke:
0
0
4 petak, 24 jul 2009 00:45
Milovan
Odlican tekst. Svidja mi se sto je apostrofirao covek bas obrazovanje kao problem. Mnoge stvari bi bile jasnije kad bismo vise poznavali ono za sta se zalazemo. Recimo, kod nas je desnica podeljena ideoloski na svetosavce, ljubitelje Vizantije, monarhiste, fasiste (u idejnom smislu te reci), pagane itd, i sve te struje su iskljucive. Ne znam, meni se cini da je neki nas daleki predak bio Srbin i bez takvih identifikacija, neopterecen tom ideoloskom konfuzijom, nesto kao Hamsunov Isak Selanro u Plodovima zemlje. Najposle, nasa nedefinisanost ne mora nuzno biti mana. To odsustvo cvrstog temelja bode oci jako, on bi, da ga ima, zaista sveo razne pop-kulturne fenomene tipa turbo-folk na podnosljivu meru (jer u haosu je lako preterivati), ali nasa anarhicnost, sa druge strane, preduslov je istinske slobode zbog koje, u to sam siguran, mnogi od nas (a i od stranaca) vole Srbiju, ili nam zavide, samo sto taj osecaj u ushicenju definisu drugacije. Sta birati od ta dva, materijalisticki red ili kreativni nered, nije ni jedinki uvek lako odluciti se, a tek drzavi! Sve se opet svodi na dilemu: biti svoj i po cenu siromastva, ili odstupiti malo od svog i time zaraditi, ali s velikim rizikom da se utopis u masu do neprepoznatljivosti. E, za tako teske odluke potreban je samosvestan a ne dezorijentisan narod, a u nasem slucaju tu samosvest je najlakse steci upravo valjanim (valjano motivisanim pre svega) skolovanjem.
Preporuke:
0
0
5 petak, 24 jul 2009 05:44
Eh, da, obrazovanje...
Da "kultura i obrazovanje" moraju imati prioritet - to su neprijatelji Srbije odavno shvatili! I svesrdno nam "obrazuju" omladinu! Jer, i "pranje mozgova", i prozapadna, antisrpska propaganda, takodje su vidovi "obrazovanja". Takva vrsta "obrazovanja" u Srbiji je sve rasirenija - a da li mozemo ocekivati i neko obrazovanje koje bi bilo u korist Srbije? Ljudi moji, pa srpskog predsednika savetuje jedan nemusti "roker" (da je i to, nego nije ni roker, nego bledi blefer), predsednik se "satra" da se vidi i slika sa svim minornim likovima iz srpskog "dzet-set" drustva! Ko misli kriticki, ko voli svoj narod - proglase ga odmah nacionalistom, zabrane mu pristup srpskim medijima! Rasrbljeni "ucitelji" rasrbljuju nemilosrdno i celu Srbiju! Tojest - "obrazuju" je! I - gde je spas? Zar vam moram reci: tamo gde je i pre bio! Toboze "neuki", dakle neobrazovani narod cuvao je i sacuvao srpstvo do danas, i verujem da ce srpstvo preziveti, zahvaljujuci bas takvim, "neobrazovanim"! Jer, sta ima ko da te "obrazuje" u pogledu toga ko si, sta si i sta je tvoj interes?!
Preporuke:
0
0
6 petak, 24 jul 2009 09:01
Srboljub Savic
Hvala NSPM sto nam je omogucio da procitamo
ovaj intervju.
1. Ono sto novinar nije pitao, pa se profesor nije ni osvrnuio je nacija (i nacionalni "korpus").
Srbija je daleko od shvatanja nacije, samim tim i
borbe za stvaranje.
Politicki -partijski sistem potpuno zanemaruje naciju, jer je partijski interes - interes ono
malo clanova, iznad svega.
2.Pravo je neprijatelj ovakvog partijskog sistema,
koji cak vise i ne pominje izandjalu floskulu
-"pravna drzava".
Na takvoj osnovi - sustinski kriminalnog (jer nije
legalan) politickog sistema, bez i osnovne zelje za
uspostavljanjem pravnog sistema, kako moze biti i
govora o, bar saradnji u stvaranju nacije.
Ilustarcija:
Nema ni definicija partija, zahteva za statutarno
oformljenje (pravnog subjekta) i finasijsku kon-
trolu (knjigovodstvo, ...) - pravno nedefinisane.
Opsteprihvacena ideja o integraciji u EZ, podrazumeva i program gradnje pravnog sistema po
ugledu na Evropu i EZ. Nema ga, pored ministrstva,
"Kancelarije", "pokreta", ...
Proces pripreme, predlaganja i usvajanja zakona
jos drasticnije pokazuje odnos prema pravu. Ima
li gore farse od aktelnog procesa - "zakona" o
informisanju.
3. Obrazovanje i kultura su nadgradnja drustva i drzave. Temelj (uslov) je privreda, pa profesor
treba da zna da krovu nedostaju stubovi i temelj.
Nije inace nikakva tajna ni nepoznat odnos krimi-
nalaca, posebno pohlepnih a maskiranih, prema
obrazovanju i kulturi. Kako je njihova moc u Srbiji
presudna, ne cudimo se koga oni "guraju" u
"partije" i sistem. Poslusnost u sustini,
"vatrenost" u nastupu, bitne su osobine potrebne
stvarnim vlastodrscima u Srbiji.
Nesreca naroda Kosova i Metohije (i drugih, do juce
srpskih krajeva) i cele Srbije, njih ne dira.
U svakodnevnom delovanju nema mesta za naciju.
"Grabim za sebe, zato moram od - tebe"(jer nema
treceg) jedina je ideja koja "radi".
Nacija, pravo - ta, haj'te gospodine profesore!
S postovanjem,
S. Savic
P.S. Molim redakciju NSPM, da nastavi.
Preporuke:
0
0
7 petak, 24 jul 2009 14:53
rale
Dobar intervju, mnogo bolji od uvoda. Mislim da se preteruje sa Srpskom neslogom, događaji koji se pominju kroz istoriju su se dešavali svuda, ali je nekako nesloga poseban Srpski usud. Treba realno pogledati okolnosti pa će se odmah videti da je srpski narod pokazao retko viđenu slogu za sve što je bilo vazno u istoriji, a ona nam nije bila naklonjena. Mlada srednjevekovna država je gledala i na istok i na zapad dok nije našla ono što joj najviše odgovara. I ljudi su imali različite stavove o tome, naravno jer su bili slobodni i mislili svojom glavom, a tu je neminovno da dođe do razlika. Malo mi je čudno da se retko povlači veza između istinske slobode i nesloge, pogotovo što su sa obzirom na našu geografiju reazličiti interesi neminovni.
Interesantno je da su u sličnim geografskim uslovima stari Grci bili primer nesloge, ali im to niko ne uzima za zlo. Svako gleda šta su oni i takvi nesložni stvorili. Siguran sam da bi naš duh bio mnogo siromašniji da nam je jedini cilj bio sloga, a ne sloboda.
E sad, da ne odem predaleko, ovo što sad imamo u Srbiji bi se mngo bolje opisalo kao odnarođavanje, pa i izdaja identiteta i sopstvenog naroda, koje samo maskaradira kao 'raznovrsnost' i 'podela', a u suštini je mnogo, mnogo gore od toga.
Preporuke:
0
0
8 petak, 24 jul 2009 15:04
Žetvar Banat
Dr Jovan Ćirić je od one plemenite (danas retke) vrste pravnih mislilaca koji se izdižu iznad uskog, sektorskog promišljanja našeg bolnog problema. Impresivna je njegova analiza strašnog srpskog demografskog i moralnog sunovrata. I lek koji preporučuje je pravi: prvo, najpre - nova škola, NOVO OBRAZOVANJE Ali, ja se bojim da u našem nacionalnom korpusu među političkim i ekonomskim moćnicima nikome nije stalo do nacionalnog spasa!
Preporuke:
0
0
9 petak, 24 jul 2009 15:58
Peter RV
Mudre rijeci profesora Cirica svaki Srbin bi trebao da ih nauci napamet.
Situacija Srpstva, sto se tice obrazovanja i kulture, je skoro katastrofalna sobzirom da su ovo dva domena pod direktnim i neprestalnim napadima anti-srpske propagande. Treba ocekivat da ce se i pogorsat- ako joj se neko ne suprostavi.
Jedan od nasih problema je nasa vlastita vlada koja, kao vasalska, kolaborira u ovom tudjinskom nacrtu za prevaspitanje Srba izvan srpskih tradicija.(Mozeli neko i da zamisli da americki ambasador odobri obavezno ucenje i citanje Gorskoga Vijenca u nasim skolama?). Nista se nece bitno uradit za kosovske Srbe, ni u pogledu obrazovanja ni kulture, jer se cekaju instrukcije iz Nato-Brisela). Kad je glavni zadatak da se Srbi "evropeiziraju" cemu sad sluzi poznavat Njegosa?
Jasno je da se "odozgo" nista ne moze ocekivat sem obstrukcija, sto znaci da solucija moze doci jedino-i sto je bez ikakve alternative- "odozdo",t.j. pojavom jednog masivnog pokreta protesta protiv sudbine koja se nam priprema.
Preporuke:
0
0
10 petak, 24 jul 2009 16:26
Ratibor
Ocila pretvorena u četiri S nije slučajno nek ko je poznavao ljudsku prirodu, a naročito srpski mentalitet i uslove kojima smo vekovima izloženi, postavio u srpski Grb. Ali uzalud, sve do danas. Posle toliko istorijskog iskustava, kako obični ljudi u srpskom rodu, tako i intelektualci i ostali "vođe naroda" uporni su na deobama. Najbanalnija priča završava se "Ti meni da pričaš" i "E skresah mu ono što je zaslužio, pa nek se puši" i slične izjave koje se u datim momentima zamenjuju metkom u čelo ili potiljak
Preporuke:
0
0
11 petak, 24 jul 2009 18:12
Jasna Simonovic
Pridružujem se pohvalama teksta...
Mislim da je "nacionalni korpus" u smislu ocuvanja versko-tradionalnog "srpskog bića" potpuno van "opasnosti" jer ono se, kao i ostala narodna bića, samo čuva i tu panici nema mesta...
"Nacionalni korpus" u smislu državnosti je pod velikim znakom pitanja jer je neverovatno koliko pojedinaca dopušta razaranje svog profesionalnog identiteta, a i profesije u celini...
Tako "Pravo" jeste ugroženo od politike, ali je pre svega ugroženo od loših "pravnika" koji ne znaju da iza reči stoji delo...
A i "politika" je svakako ugrožena od loših institucija, pre svega sudova...Svi veliki nerešeni ili loše rešeni slučajevi imaju velike posledice po društvo...
U tom smislu mislim da je Srbiji potrebna pomoć...
Mislim da svi treba da se potrudimo..."Razrokost" se danas leči...Pogotovo kad sve dolazi "tik" ispred nosa...uključujući ovaj tekst...
Preporuke:
0
0
12 petak, 24 jul 2009 19:37
Mislilac
Problem je sto mnogi kod nas smatraju da se nas identitet cuva i brani sukobom sa Evropom i bezanjem od nje. Nije pod uticajem Zapada nasa omladina preuzela dizelaski fazon i turbo-folk. Nije Evropa kriva sto su mladima kriminalci postali uzori. Nije EU ta koja ruzi pravolavlje, ruze ga oni koji nose zlati krst od pola kile oko vrata a u ruci drze pistolj. Ovim gadostima nasa omladina zatrovana je upravo zahvaljujuci onima koji su se lupali u grudi patriotizmom.
Zapadna civilizacija je ta koja ce nama pomoci da pronadjemo sami sebe. Jer mrznja i brutalnost prema drugima zaista nije nesto cemu je Srbija bila sklona u svojoj proslosti.
I na kraju, nece se od nas traziti da zaboravimo Njegosa, kneza Mihajla i Stefana Nemanju, kao sto ni Nemci ne moraju da zaborave Bizmarka, Vagnera i Barbarosu. Jedino vise nece smeti da bude klicanja: "Noz, zica, Srebrenica!", kao sto uostalom i Nemci ne smeju da salutiraju i uzvikuju Sieg Heil!
Preporuke:
0
0
13 petak, 24 jul 2009 20:19
racel
Ono sto mislim, autor je odlicno formulisao.Svaka cast i pozdrav.
Preporuke:
0
0
14 subota, 25 jul 2009 05:49
O gadostima - @Mislilac
Govori "Mislilac" o tome sta je lose za Srbiju, tj. govori o "gadostima" kojima je "nasa omladina zatrovana ... upravo zahvaljujuci onima koji su se lupali u grudi patriotizmom". Mogao bi se covek donekle i sloziti s njim, da u istom dahu "Mislilac" ne ponavlja onu gadost koju Srbi moraju slusati iz usta svih svojih dusmana: da su kao Hitlerovi Nemci, ako ne i gori! Tako "Mislilac" navodi kako su se Nemci, eto, popravili - pa bi bio red da to ucine i Srbi!? E, pa, "Mislioce", ti Srbi o kojima ti tako ruzno mislis bili su i ostali glavne zrtve tih tvojih Nemaca o kojima tako lepo mislis! Ti tvoji lepi i civlizovani Nemci pokrenuli su i ratove u bivsoj Jugoslaviji, uz njihov blagoslov obnovljena je Endehazija, sa istim politickim "vrednostima", istom namerom da se zauvek rese Srba (i resili su ih se, progonom, na koji Nemci i ostali blagonaklono gledaju!), sa istim novcem, istom endehazijskom zastavom! A ti nama, "Mislioce", preporucujes da se na Nemce, mentore i kumove te novonacisticke, nakazne tvorevine, ugledamo? Ti nama tovaris da smo mi krivi koliko i Nemci, ako ne i vise?! I ti onda uzimas sebi ime "Mislilac"?!
Preporuke:
0
0
15 subota, 25 jul 2009 12:36
vlks
@mislilac
Opet tvoje latentno neznanje mislioče.
Obrati pažnju na oblačenje naše omladine 90-tih(trenerke,kajle,dizel...). Posle toga pogledaj spot repera(evropskih i američkih ) iz tih vremena i shvatićeš da su oni oponašali do krajnosti jedan model koji je dolazio sa Zapada. Turbofolk zanimljiva kovanica za u suštini jedan tehno ritam u pozadini i pevačicu koja se na to dernja. Tehno da li smo mi taj pravac u muzici izmislili mislioče ili je i on došao sa Zapada. Tog istog Zapada kojem ti težiš. Što se tiče kriminalaca oni su uzor u svakom društvu u kojem čovek i žena sa svojim prosečnim platama ne mogu da prehrane porodicu.
Preporuke:
0
0
16 subota, 25 jul 2009 14:22
Ko bezi?
Kaze komentator Mislilac da mi Srbi "bezimo" od Evrope! Eto, "pobegli" mi u svoju Srbiju - a oni nas i tu nasli, svojim nas bombama uce evropskim vrednostima! A nase Kosovo dali Siptarima, da mogu pravoslavlje - koje, po Misliocu, oni "ne ruze" - unistiti, skupa sa drevnim crkvama! I sve nesiptarske gradjane Kosova da mogu isterati, uz evropski blagoslov! Eto, Mislioce, ne mozemo mi od Evrope pobeci, nadje ona nas i u nasoj kuci, i rani nas! A takvi kao ti i dalje uzvikuju za tom Evropom: Mama, dodji, evo mene ovde, cekam na tebe! I jos upires prstom na svoju sabracu, i dovikujes Evropi: Evo, udri ove, oni se meni ne svidjaju, mnogo su, bre - Srbi!
Preporuke:
0
0
17 subota, 25 jul 2009 18:50
Smiljnski
Sjajan tekst,i trebalo bi da bude jedno od poslednjih upozorenja,jel je možda već kasno što dokazujui neki od prethodnih komentara pisani latinicim,eto toliko o čuvanju našeg identitete.i molim vas nemojte me ubeđivati kako je to naše pismo,ili neka prednost odnosu na DRUGE.
Preporuke:
0
0
18 subota, 25 jul 2009 20:46
Peter RV
@Smiljanski,
Za neke od nas nije materijalno moguce upotrebljavat Cirilicu. Ne mozete da zamislite takvu situaciju? Zar misao nije vaznija od slova?
Preporuke:
0
0
19 subota, 25 jul 2009 22:00
Neško
Za Petra RV

Objavi ovde svoju adresu elektronske pošte i koji opertivni sistem koristiš pa ću ti ja rado poslati upustvo kako da koristiš srpsku ćirilicu.
U većini slučajeva je potrebno malo podešavanja i posle kraćeg navikavanja na novi raspored slova ići će kao po loju :)
Inače upustvo možeš naći i ovde: http://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0:Pode%C5%A1avanje_%C4%87irilice_i_latinice

Za NSPM: Mogli bi i vi dati link na ovu stranicu ili staviti svoje upustvo zajedno sa upzstvom o BBCode.
Preporuke:
0
0
20 subota, 25 jul 2009 22:09
@ Petar RV
Pa da nije uvek zgodno, slažem se, ali je moguće, i ako imate ikoga ko zna bar malo o računarima i prilično lako.
Ne znam kako se to radi u Internet Exploderu, verovatno moraju da se podese sistemski fontovi što jeste problem ako vam latinica treba svaki dan (posao, inostranstvo...), ali zato možete koristiti Firefox (što je verovatno bolje u svakom slučaju).
Nakon instalacije Firefoksa koga možete skinuti ovde: http://www.mozilla.com/en-US/firefox/upgrade.html idite na ovaj url https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search?q=transliterator i kliknite na zeleno dugme "Add to firefox". Ako sad u firefoksu kliknete na meni "Tools" videćete "Transliterator options", izaberite srpsku latinicu/ćirilicu.
Par različitih slova su dodata sa dvoznako koristeći X and Y kao modifikatore (latinična kvržica i kosa crtica). Ć-CY, Đ-DY, DŽ-DX, Ž-ZX, Nj-NY(NJ), Lj-LY(LJ).
Kako vidite pišem pola reči latinicom, F2 se može koristiti u pola teksta (tanka plava linija se pojavi oko input boksa u kome kucate dok ste u ćiriličnom modu).
Možda vam ovo izgleda dugo, ali sve sa instalacijama ne uzima više od par minuta.
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 26 jul 2009 00:59
radosav
ciric zaboravlja mogucnost da je samorazaranje u korenu srpskog nacionalnog identiteta.
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 26 jul 2009 10:25
Cernisevski
«...Drugim rečima, neće Rusija samo zbog nekakve bratske ljubavi plaćati sve naše „račune“, već će uvek tražiti nešto zauzvrat...»

- naravno, samo sto ovde u Srbiji nema nikoga ko bi imao..hmm.. ono nesto.. da kaze da je Srbija otvorena za uspostavljanje ruske vojne baze na svojoj teritoriji.
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 27 jul 2009 00:34
Mislilac
@O gadostima
Ja ne poredim Srbe sa nacistima vec vi Srbe dozivljavate iskljucivo kroz rusenje Vukovara i granatiranje Sarajeva i svaki distanciranje od ovih cinova shvatate kao antisrpstvo. Isto kao kada bi neki Spanac film u kome je spanska inkvizicija predstavljena u negativnom kontekstu shvatio kao antispanski.
Inace da li je to po vama uzvik: "Noz, zica, Srebrenica!" tradicionalni srpski pozdrav koji treba da se cuva i prenosi na buduca pokolenja?

@Vlks
Dizelasi uopste ne potsecaju na repere, osim eventualno zbog nosenja pistolja. Kada ovde u Srbiji vidite nekog ko je u reper stilu, jeste da ih je malo ali se ipak moze naci, uporedite njegovo oblacenje sa dizelaskim.
A sto se tice turbo-folka on mnogo vise potseca na muziku koja se moze cuti u Istambulu i Teheranu nego na bilo sta sa zapada.

@Smiljanski
Ja uvek pisem cirilicom ali na kompjuteru uvek kucam latinicu.

@Cernisevski
Jos jedan predlog za rusku vojnu bazu u Srbiji. Zao mi je ali moracu po hiljaditi put da postavim isto pitanje. Kako gospodine ocekujete da ruska vojska dodje u Srbiju kada svi kopneni i vazdusni putevi vode preko zemalja NATO-a? A o tome koliko Rusija zeli da ima vojsku ovde moglo se videti 2003. kada su je povukli sa Kosovo...
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 27 jul 2009 04:41
Mislilac ne ume da misli
"Ja ne poredim Srbe sa nacistima vec vi Srbe dozivljavate iskljucivo kroz rusenje Vukovara i granatiranje Sarajeva". Tako, znaci. A na osnovu cega Vi, "Mislioce", izvodite zakljucak da ja Srbe dozivljavam tako? Na osnovu mog teksta sigurno ne. Zar nije blize logici da Srbe tako dozivljavate upravo Vi - zbog toga ih i poredite sa nemackim nacistima! Uostalom, svi koji procitaju Vas tekst imaju isti utisak: da Vi volite "Evropu" (koja je rusila i sad rusi Srbiju), ali da Srbiju ne samo da ne volite, nego smatrate i da je treba rusiti, sve dok ne padne na kolena pred tom "Evropom". Ali, to sto Vi tako mislite, ne daje Vam i pravo da se nazovete "Misliocem"! Ako Vi ne shvatate poruke koje sami saljete u svet svojim tekstovima - ja Vam pomoci ne mogu! Ziveli, i pozdravite Solanu, i zamolite ga da drugi put dodje bez bombi i ucena! Jer, Evropejac je to, i "mislilac", koji voli "evropske" vrednosti. A to je i nas put, zar ne, ka onima koji su nas pokusali ubiti, i jos ne odustaju od toga! Mi zelimo u Evropu, ali ne zelimo na dno samozvane, agresivne, antisrpske "Evrope". Vi ako zelite - izvolite. Evo, moci cete uskoro i bez vize! I ne zurite nazad, u Srbiji nema nicega osim pretezno Srba, a Vi to bas ne volite?!
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 27 jul 2009 04:51
@Mislilac
Vukovar i Sarajevo, da - samo, Mislioce, zar nisu i Srbi stradali i u Vukovaru i u Sarajevu, pri cemu nikako ne amnestiram one koji su pocinili zlocine, na bilo kojoj strani! A Vasa Evropa je napala Srbiju bez razloga, to nije bio rat - nego kaznena ekspedicija! Rusenje mostova, ubijanje dece, otimanje Kosova, progon Srba sa Kosova (pre toga i iz Krajine) - nista od toga Vama ne smeta, to i ne spominjete! Nego mislite da hitno moramo u tu Evropu, pod njenim uslovima, tojest da se odreknemo svega sto nam joj nije oteto!
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 27 jul 2009 05:06
Evropa kao Nemacka?
Zanimljivo je, odnosno vrlo simptomaticno, da Mislilac sa Nemcima poredi Srbe - iako su upravo Srbi bili zrtve tih Nemaca. A ne poredi sa Nemcima samozvane "Evropljane", koji su nemilosrdno, kao nekad Nemci, napali i opustosili istu tu Srbiju! Nego nas zeli uveriti kako nam je mesto bas tu, za istim stolom sa onima koji su nas nemilosrdno ubijali! (Pri tom ne pita njih da li nas uopste zele za tim svojim stolom.) Razmislite malo, Mislioce - pa ce Vam postati jasno zasto Srbija ne moze sa ovom i ovakvom "Evropom". Kao sto nije mogla ni sa onom i onakvom Nemackom! Sta god da urade, ili ne urade - Srbi su tim i takvim Nemcima i "Evropljanima" krivi, i stize ih nemilosrdna kazna! Mi im ne oprastamo, Vi ih obozavati mozete, u Srbiji je to moguce, niste jedini, nazalost!
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 27 jul 2009 07:48
ludi skretničar
Ne mislioče, Vi ovaj narod gledate kroz Vukovar i Srebrenicu i to dokazujete stalnim poređenjem sa nacistima.
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 27 jul 2009 11:53
vlks
@mislilac
Dizelaši podsećaju na repere sa početka 90-tih u sledećem:-trenerke( istina dizelaši su se upasavali)
-kajle( po svedočenjima prve kajle su pravili po ugledu na repere)
-pištolji
Prva pesma po kojoj je taj pravac nazvan turbo folk je bila obrada pesme No limit(pesma holandske grupe 2anlimited) od strane Ivana Gavrilovića. Istina kasnije su preuzimali muziku od Grka, Turaka i drugih. Ovde se suočavamo sa problemom definisanja turbo folka te ja stoga i izbegavam da taj termin koristim. Koristeći taj termin mi objedinjujemo sve što se pojavilo na muzičkoj sceni u zadnje 2 decenije.
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 27 jul 2009 22:36
Spetsnaz
Kao prvo odlican tekst .
Ali odmah na to vec stizu komentari neoljoticevaca i odma se trazi "dlaka u jajetu " . Sto opet samo potvrdjuje cinjenicu da je tekst odlican .
Preporuke:
0
0
30 sreda, 29 jul 2009 21:38
Peter RV
@Nesko i ostali.
Hvala na pomoci. Izgleda komplikovano za nekoga koji uopste nije vjest sa komputerima, ali pokusacu.
Preporuke:
0
0
31 sreda, 05 avgust 2009 11:46
Milos Stankovic
Ovo je jedan od boljih tekstova koji su objavljeni na nspm.rs u poslednje vreme. Vidim po komentarima da i ostali posetioci sajta misle slicno. G. Ciric zastupa "srednjasku politiku" ili "politiku srednjeg puta", koja je jedino racionalna i koju i sam podrzavam. Cini se da B. Tadic u poslednje vreme zastupa ovakav politicki kurs, a slicno se moze reci i za SNS T. Nikolica. Pre njih je takav kurs zastupao V. Kostunica i njegov DSS i to ne bez uspeha. Cini mi se da nase drustvo takvo kakvo jeste, podeljeno do srzi, ipak ima sluha za srednjasku politicku opciju i smatram da je to dobro. Ovde pre svega mislim na obicne ljude, a ne ne na elitu, koja zivi od produbljivanja jaza izmedju tzv. reformatora i tzv. retrogradnih snaga. Mislim da B. Tadic mozda licno ima sluha za racionalni pristup "srednjeg puta", ali vise u markeniske svrhe. U njegovom slucaju je to malo verovatna opcija, sto je prva godina njegovog samostalnog vladanja i pokazala (Euleks, Statut Vojvodine itd.) Njegova stranka je previse vezana za Zapad i poslednje izbore je nadmocno dobila uz otvorenu podrsku SAD i EU, kako DSS i Kostunica ne bi previse problema pravili oko nezavisnosti Kosova. Iako vecina glasaca, pa cak i onih koji su glasali za DS, znaju da je ta stranka toliko ogrezla u korupciju da je malo verovatno da ce se situacija sa tim popraviti, sasvim je verovatno da DS na isti nacin moze dobiti i naredne izbore(glasine o raspisivanju izbora posle ukidanja viza za ulazak u zemlje EU to najbolje potvrdjuju). Zarad "bolje buducnosti" biraci su spremni da im oproste svaki lopovluk. Da optuzbe protiv DS-a za korupciju nisu puka izmisljotina, najbolje potvrdjuje ostavinska rasprava za pok. N. Bogdanovicem. Zbog svega ovoga, ne treba gajiti iluziju da ce B. Tadic preseci granu na kojoj sedi.
Kad je rec o SNS, mislim da ni tu stvari ne stoje mnogo bolje, posto ce oni uciniti sve da posle dve decenije izigravanja strasila postanu prihvatljivi sagovornici Zapadu.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner